3 grudnia 2021 roku odbyła się uroczysta gala rozdania nagród w konkursie Złote Spinacze 2021. Jury konkursu nagrodziło złotym spinaczem kampanię „TAK! dla edukacji klimatycznej” w kategorii „Kampania Społeczna” oraz srebrnym w kategorii „Advocacy i Public Affairs” . Drugi srebrny spinacz został przyznany marce IKEA za kampanię „60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!” w kategorii „PR korporacyjny”.
To już 19. edycja największego konkursu PR w Polsce. W tym roku jury przyznało firmie aż trzy statuetki, jedną złotą i dwie srebrne. Projekty IKEA „TAK! dla edukacji klimatycznej” oraz „60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!” zostały wyróżnione spośród 397 zgłoszeń, jakie wpłynęły do organizatorów w ramach tegorocznej edycji konkursu.
– Bardzo dziękujemy jury konkursu Złote Spinacze za to wyróżnienie. Cieszymy się, że inicjatywy, w które angażujemy się jako IKEA, są doceniane przez ekspertów w dziedzinie komunikacji i public affairs. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania i pasji pracowników IKEA oraz naszych zewnętrznych partnerów. Dziękujemy za ten wspólny wysiłek. Obie nagrodzone kampanie to projekty, które odzwierciedlają nasze wartości oraz wizję przyszłości, którą chcemy tworzyć razem z naszymi klientami – mówi Maciej Krzyczkowski, Public Affairs Manager w IKEA Retail w Polsce.
Celem wyróżnionej dwoma spinaczami kampanii „TAK! dla edukacji klimatycznej” jest zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – opartej na danych naukowych i realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów. Kampania prowadzona była wspólnie przez IKEA Retail Polska, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska oraz Onet.pl. W działaniach wspierali nas HAVAS PR WARSAW, VMLY&R oraz Wavemaker Poland.
W ramach kampanii zebraliśmy 62 tys. podpisów pod petycją o uzupełnienie podstawy programowej w szkołach o edukację na temat zmiany i ochrony klimatu. Kampania cieszyła się również dużym zainteresowaniem mediów – pojawiło się ponad 100 publikacji online, co z pewnością wpłynęło na zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej problemu braku edukacji o klimacie w szkołach. Podczas wydarzenia Okrągłego Stołu doprowadziliśmy do spotkania szerokiej grupy interesariuszy, organizacji pozarządowych, naukowców, nauczycieli, edukatorów i polityków, w tym przedstawicieli Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska. W odpowiedzi na społeczny apel o edukacje klimatyczną Minister Edukacji oraz Minister Klimatu i Środowiska podpisali list intencyjny, zobowiązując się do współpracy na rzecz edukacji ekologicznej i klimatycznej.
Nagrodzona srebrnym spinaczem w kategorii „PR korporacyjny” kampania „60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!” to działania wokół 60-lecia współpracy IKEA z Polską. Projekt realizowany był wspólnie z agencjami: Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R oraz Wavemaker. W roku celebracji tej szczególnej rocznicy, stworzyliśmy skuteczną strategię komunikacji, która była oparta na wartościach, misji oraz wspólnej historii łączącej firmę z Polską. Kluczowe komunikaty kampanii dotarły do szerokiego grona odbiorców: klientów, interesariuszy i pracowników IKEA. Najważniejszym elementem komunikacji było podkreślenie wpływu jaki marka wywiera na społeczeństwo, gospodarkę i środowisko naturalne w Polsce.
Polska była pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla IKEA na dużą skalę. Aktualnie blisko 20% światowej produkcji dla IKEA pochodzi z naszego kraju, a w polskim łańcuchu dostaw IKEA pracuje obecnie blisko 100 tys. osób. Dziś również zajmujemy wyjątkowe miejsce na naszej globalnej mapie także w zakresie zrównoważonego rozwoju. To właśnie w naszym kraju IKEA posiada drugie największe po USA portfolio odnawialnych źródeł energii – 80 wiatraków produkujących rocznie więcej energii niż IKEA Retail zużywa na swoją działalność w Polsce.
W 2021 roku opublikowaliśmy również raport podsumowujący działania biznesowe marki w naszym kraju. Raport IKEA Made in Poland 2021 opisujący inicjatywy zarówno Grupy Inter IKEA, jak i Grupy Ingka, jest podsumowaniem współpracy IKEA z Polską na przestrzeni 60 lat, ale również wizją na kolejne lata.
Konkurs Złote Spinacze to coroczne wydarzenie, którego ideą jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Misją inicjatywy jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia public relations dla funkcjonowania firmy.
źródło: informacja prasowa