Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 16 sierpnia 2011
 Jean-Baptiste Mouton, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Wyborowa SA

Wg danych firmy badawczej AC Nielsen udziały rynkowe marki Ballantine's Finest w całej kategorii whisky w czerwcu 2011 wyniosły 27%, dając jej tym samym pozycję whisky nr 1 na polskim rynku.

Pozycja Ballantine's Finest jest efektem długofalowego inwestowania  w markę i odzwierciedleniem jej konsekwentnego wzrostu rynkowego,  obserwowanego w dłuższym okresie czasu. Na bazie ostatnich 12 miesięcy uśredniony udział Ballantine's Finest w kategorii whisky wynosi 21%, podczas gdy za ostatnie 6 wzrasta do 24,5%, a w ostatnich 3 do 30%, dając jej tym samym, w tym ostatnim okresie, przewagę 12 punktów procentowych nad głównym konkurentem.

Ballantine's Finest jest strategiczną marką w portfelu  Wyborowa S.A. (Grupa Pernod Ricard) i konkuruje w największym segmencie rynku whisky, tj. szkockich whisky z tak zwanej średniej półki cenowej. W ciągu ostatniego roku whisky z tego segmentu stanowiły nieco ponad 50% wszystkich sprzedawanych whisky w Polsce, natomiast w tym konkretnym segmencie rynku i w tym samym okresie do Ballantine's Finest należało prawie 42%.

- Osiągnięcie przez Ballantine's pozycji nr 1 na polskim rynku whisky jest efektem odpowiedniej strategii i działań  marketingowo-sprzedażowych prowadzonych konsekwentnie od kilku lat. Duży wzrost sprzedaży w ostatnim roku zawdzięczamy zbudowaniu silnej pozycji w sieciach handlowych - powiedział Jean-Baptiste Mouton, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Wyborowa SA.