Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
piątek, 05 sierpnia 2011
PepsiCo

Koncern PepsiCo spodziewa się, że rynek napojów bezalkoholowych w Polsce wzrośnie o 2-3% r/r w ujęciu wolumenowym w 2011 roku. Czynnikiem ryzyka dla szacowanej dynamiki wzrostu jest jednak słaba sytuacja pogodowa w lipcu, powiedziała agencji ISB członek zarządu Pepsi Cola General Bottlers Poland Anna Tutak-Kordyl.

"Spodziewamy się wzrostu wolumenowego rynku napojów bezalkoholowych w Polsce o 2-3% na koniec 2011 r. Trzeba jednak brać pod uwagę słabe warunki pogodowe w lipcu. Czekamy na wyniki rynkowe za ten okres, gdyż może on wpłynąć na ostateczny wynik całego roku" - powiedziała ISB Tutak-Kordyl. W 2010 roku wartość wolumenowa tego rynku wyniosła 5,62 mld litrów.

Zaznaczyła, że polski rynek napojów bezalkoholowych charakteryzuje się tendencją wzrostową w ujęciu wolumenowym. Jednocześnie jednak jest on stabilny wartościowo w związku z rosnącym znaczeniem na rynku sieci dyskontowych oraz silnej konkurencji cenowej, głównie w segmencie dużych opakowań (od 1 litra).

Według jej słów, Pepsico "aspiruje" w Polsce do systematycznego zmniejszania dystansu w segmencie coli do lidera rynkowego - Coca Coli. Ma temu służyć zdecydowana kampania marketingowa, w tym chociażby trzyletnia umowa sponsoringowa z Legią Warszawa dotycząca nazwy stadionu klubu, Pepsi Arena.

"Chcemy również osiągnąć pozycję w zdecydowanej czołówce w segmencie napojów energetyzujących. Oferujemy  nasz produkt w tym segmencie od roku i jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego budowania jego pozycji" - dodała członek zarządu polskiej Pepsi Coli.

Wskazała też, że koncern obecnie nie prowadzi rozmów o współpracy z firmą Maspex, producentem m.in. soków. Wcześniej pojawiały się informacje o możliwym nawiązaniu współpracy joint venture pomiędzy oboma firmami.

Źródło: ISB