EPP, największy właściciel centrów handlowych w Polsce, ogłosił swoje wyniki za 2019 r. Spółka odnotowała kolejny, czwarty rok wzrostów odwiedzalności i sprzedaży w swoich obiektach handlowych – odpowiednio o 1% i 5%. W 2019 r. centra handlowe należące do EPP odwiedziło ponad 110 mln osób. Największe wzrosty sprzedaży w ubiegłym roku odnotowali najemcy w takich kategoriach jak: dom i jego wyposażenie (9%), elektronika (7%), gastronomia i rozrywka (7%) oraz moda i akcesoria (6%). Na koniec 2019 r. wskaźnik najmu w centrach handlowych EPP kształtował się na poziomie 99,2%, natomiast łączna powierzchnia najmu w portfelu nieruchomości handlowych i biurowych spółki wynosiła ponad milion mkw.
Najważniejsze wydarzenia dla EPP w 2019 r. to m.in. otwarcie Galerii Młociny w Warszawie, największego centrum handlowego oddanego do użytku w Polsce w zeszłym roku, zakup 4 centrów handlowych (druga transza transakcji nabycia centrów handlowych M1) oraz otwarcie dwóch nowych przestrzeni gastronomiczno-rozrywkowych typu food hall – FOODSTACJI we wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim i FOODPORTU w Galaxy w Szczecinie.
Rozszerzenie zakazu handlu w niedziele nie miało większego wpływu na wyniki operacyjne EPP, a klienci na zakupy zamiast tego dnia wybierali inne dni tygodnia – w przypadku obiektów spółki największe wzrosty odwiedzalności w porównaniu do 2018 r. odnotowane zostały w soboty, poniedziałki, wtorki i czwartki. Spółka jako pierwsza w Polsce, pod koniec 2018 r. uruchomiła program animacji społecznych i kulturalnych, w ramach którego zachęca do odwiedzania jej centrów handlowych w niedziele bez handlu. Przygotowana we współpracy z lokalnymi organizacjami i samorządami seria aktywności cieszyła się wysoką frekwencją – w 54 akcjach zorganizowanych w 2019 r. wzięło udział 560 tys. osób.
– Osiągnięcie czwarty rok z rzędu wzrostów odwiedzalności i sprzedaży najemców w naszym portfelu centrów handlowych to dla nas powód do dumy. Przez cały 2019 r. skupialiśmy się na zwiększaniu atrakcyjności naszych obiektów handlowych i integracji przejętych nieruchomości z resztą portfolio EPP. Naszą odpowiedzią na zmianę oczekiwań klientów odnośnie oferty gastronomiczno-handlowej centrów handlowych było otwarcie autorskich przestrzeni typu food hall we Wrocławiu i Szczecinie. Koncentrowaliśmy się na rozbudowie i nowej aranżacji tych stref w oparciu o poszerzoną listę najemców i odważne projekty architektoniczne nawiązujące do historii i kultowych miejsc w danym mieście. Był to dobry krok, co potwierdzają rosnące obroty najemców w tych centrach – mówi Hadley Dean, prezes EPP.
Otwartą w maju 2019 r. Galerię Młociny (ponad 80 tys. mkw. powierzchni najmu) w ciągu pierwszych 40 dni odwiedziło milion gości. Ta flagowa i pierwsza inwestycja EPP w Warszawie mieści około 220 salonów polskich i zagranicznych marek oraz 40 lokali restauracyjnych z kuchnią z całego świata. W bieżącym roku planowane są tam ciekawe debiuty m.in. pierwszego w Polsce salonu irlandzkiej marki odzieżowej Primark oraz największego w Polsce salonu marki eobuwie.pl. Galeria Młociny, z unikalną przestrzenią F&B i ofertą rozrywkową wprowadzającą nową jakość na warszawskim rynku nieruchomości handlowych, niebawem planuje też uruchomienie szkoły tańca, śpiewu i aktorstwa oraz teatru.
W 2020 r. EPP będzie posiadać w swoim portfelu 29 nieruchomości handlowych oraz jeden obiekt wielofunkcyjny (Towarowa 22) z powierzchnią najmu przekraczającą milion mkw. i odwiedzalnością na poziomie ponad 120 mln osób roczne. Ponadto 40% populacji Polski będzie mieszkać w odległości 30 min dojazdu od centrów handlowych spółki.