Menu główne
Handlowiec 09.2019
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 27 listopada 2019
RTV/AGD

Black Friday, mikołajki i święta Bożego Narodzenia – każda z tych okazji oznacza dla handlowców szansę na przyciągnięcie rzeszy klientów. Jak pokazują dane Santander Consumer Banku – banku od kredytów, w tym okresie rośnie lawinowo zapotrzebowanie na zakupy ratalne. Z ich pomocą Polacy finansują w ostatnim kwartale roku bardzo różnorodne towary, od sprzętu RTV i AGD, komputerów, smartfonów i mebli, po kursy dokształcające, sprzęt fotograficzny, instrumenty czy opał. Absolutnie kluczowy dla handlowców jest jak pokazują dane banku Black Friday, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzęt elektroniczny.

Jak pokazały dane z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny - kochamy okazje”, już 70% Polaków wie, co oznacza termin Black Friday. W 2018 r. z promocji przewidzianych na ten dzień w sklepach stacjonarnych i online planował skorzystać co czwarty Polak. W grupie osób czekających na promocję przeważały kobiety (32,5%) oraz osoby z najmłodszej grupy wiekowej 18-29 lat (44,2%). Większość respondentów deklarowała, że nie może doczekać się przecen odzieży i obuwia (71,4%), kolejne miejsce z niemal trzykrotnie niższym wynikiem zajmowały laptopy i komputery stacjonarne (28,7%).

Black Friday jest nie tylko świętem zakupów, ale prawdziwą ucztą dla miłośników elektroniki. Na szczycie listy artykułów kupowanych wówczas na raty dominowały sprzęt RTV i SAT (około 25%). Drugie miejsce zajął sprzęt AGD (niemal 17% wszystkich kredytów). Wysoko znalazły się również telefony komórkowe i sprzęt komputerowy, które razem stanowiły ok. 21% całościowej sprzedaży ratalnej 23 listopada.

Badania do raportu „Kochamy okazje” zrealizowanego w ramach cyklu „Polaków portfel własny” zostały przeprowadzone na zlecenie Santander Consumer Banku przez IBRIS w ankietach telefonicznych. Dane zebrano w dniach 9-11 października 2018 roku. W badaniu wzięły udział osoby pełnoletnie z całej Polski. Próba, n=1000. Dane banku dotyczące sprzedaży ratalnej dotyczą okresu 23.11.2018 r. oraz 1-6.12.2018 r. i 18-24.12.2018 r.

Foto: Pixabay