Katowicki Supersam ma za sobą udany początek roku. Pomimo dziesięciu niehandlowych niedziel, w I kwartale 2019 r. obiekt odnotował wzrost liczby odwiedzających. To efekt uzupełnienia oferty handlowej wydarzeniami i akcjami organizowanymi w odnowionych przestrzeniach domu handlowego.
Supersam, nowoczesny wielofunkcyjny budynek zlokalizowany w centrum Katowic, przez pierwsze trzy miesiące 2019 r. odwiedziło ponad półtora miliona klientów, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem. Taki wynik pokazuje, że ciekawe projekty wielofunkcyjne przyciągają odwiedzających mimo rozszerzenia zakazu handlu w niedziele.
– Wzrost frekwencji to wynik przemyślanych i konsekwentnie realizowanych działań. Uzupełniliśmy ofertę handlową licznymi wydarzeniami charytatywnymi, warsztatami i spotkaniami. Rozwijamy również Strefę Rozrywki, gdzie już działa sala do gry w tenisa stołowego, uruchomiliśmy Strefę Bajek i kącik zabaw dla dzieci. Rozszerzenie zakazu handlu w niedziele to wyzwanie, z którym aktualnie mierzy się cała branża. My staramy się wyjść mu naprzeciw, a ponad półtora miliona odwiedzających pokazuje silną markę, jaką jest Supersam na lokalnym rynku – komentuje Remigiusz Królikowski, Head of Property and Asset Management w firmie Globalworth Poland, która jest właścicielem i zarządcą kompleksu.
Supersam zdobył tytuł „Przyjaciela dzieci 2018 r.” za cykliczną współpracę ze Stowarzyszeniem Dom Aniołów Stróżów. To nie jedyne działania z zakresu CSR, które podejmuje zespół najbardziej znanego obiektu wielofunkcyjnego na Górnym Śląsku. Na terenie Supersamu organizowane są bezpłatne badania medyczne, spotkania czytelnicze oraz akcje promujące ekologię i ochronę zwierząt. Część handlowa kompleksu przyciąga odwiedzających konkursami i loteriami. W grudniu ur. wprowadzono również program lojalnościowy – stali klienci mogą korzystać ze zniżek dzięki aplikacji mobilnej.
Supersam oferuje łącznie prawie 25 tys. mkw. powierzchni, z czego większość (ponad 18 000 mkw.) zajmuje część handlowa. Wśród najemców znajdują się popularne marki, takie jak Rossmann, Hebe, Empik, sklepy grupy LPP, CCC, Smyk, Media Expert i Aldi.
– Planujemy dalszy rozwój funkcji handlowej, ponieważ Supersam to miejsce kultowe, położone w samym centrum Katowic – sercu aglomeracji śląskiej, w tradycyjnie handlowej części miasta, niedaleko rynku. Lokalizacja obiektu jest nieprzypadkowa, bo w tym właśnie miejscu mieszkańcy miasta i regionu robią zakupy już od ponad 70 lat – dodaje Remigiusz Królikowski.