Menu główne
Handlowiec 07/2017
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
piątek, 22 kwietnia 2016
Tesco rozszerza ofertę produktów na grilla

Według danych Tesco popularność oferty grillowej stabilnie rośnie, tylko w  2015 roku sprzedaż tego typu produktów wzrosła o 11% w stosunku do roku poprzedniego. W tym sezonie firma wprowadza na rynek nową ofertę produktów gotowych do wrzucenia na ruszt. Na klientów czeka blisko 40 nowych artykułów, w tym gotowe zestawy mięsne, sery, marynaty i sosy.

Początek maja to nieoficjalny start sezonu grillowego – to właśnie wtedy, o ile pogoda pozwoli, Polacy masowo oblegają każdy skrawek zielonej przestrzeni i grillują do zmroku. Zamiłowanie Polaków do grillowania potwierdzają wyniki sprzedaży: w sezonie grillowym sprzedaż kiełbasek rośnie trzykrotnie, a klienci Tesco kupują w tym czasie średnio tonę kiełbasek co godzinę. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska[1], aż 79,5 % Polaków posiada grilla, a kolejne 13,5% planuje jego zakup. Co więcej, prawie trzy czwarte Polaków regularnie grilluje: 30,7% co najmniej raz w tygodniu, a 43,6% 2-3 razy w miesiącu. Średnie wydatki na produkty spożywcze u czterech na pięciu grillujących (80,8%) nie przekraczają 30 zł na jedną osobę na jedno grillowanie.

Prawie połowa z grillujących (45,4%) woli korzystać z zestawów gotowych do wrzucenia ruszt, a tylko nieznacznie więcej Polaków (54,6%) samodzielnie przygotowuje dania z grilla. Popularność gotowych zestawów rośnie: w zeszłorocznym badaniu[2] 34% Polaków zadeklarowało, że szykując się do grillowania woli korzystać z gotowych produktów.

Tesco odpowiada na potrzeby zarówno jednej, jak i drugiej grupy, wciąż rozwijając ofertę swoich produktów. Klienci sieci mogą już wybierać spośród kilkudziesięciu artykułów, w tym prawie 40 nowości, wśród których można znaleźć m.in. gotowe zestawy zamarynowanego czerwonego i drobiowego mięsa prosto do wrzucenia na ruszt, burgery, kiełbaski, ryby, a także wysokiej jakości argentyńskie steki wołowe. Na półkach sklepów znajdziemy również takie pozycje, jak sery camembert o różnych smakach do wrzucenia na ruszt, kiełbaski z suszoną śliwką, meksykańskie czy z serem, a także gotowe marynaty. Kolejną nowością są kiełbaski bez konserwantów, z obniżoną zawartością soli czy z dodatkiem soli morskiej. To ukłon Tesco w stronę klientów zwracających szczególną uwagę na swoją dietę.

– Każdego roku obserwujemy rosnącą popularność gotowych zestawów grillowych w marynatach i specjalnych zalewach. Dzięki nim, nasi klienci mogą oszczędzić sporo czasu i spędzić go wspólnie z rodziną na ulubionych zajęciach na świeżym powietrzu – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. – Chcemy aby każdy z klientów znalazł w naszej ofercie cos wyjątkowego, dlatego z myślą o osobach szczególnie zwracających uwagę na swoją dietę, w tym roku wprowadziliśmy kiełbaski grillowe bez konserwantów czy z obniżoną zawartością soli. To świetny sposób aby nie zapominając o diecie, cieszyć się spotkaniem przy grillu z rodziną i przyjaciółmi – dodaje Sikora.

 

[1] Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 19 – 20 kwietnia 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 Polaków, z czego do badania zostało zakwalifikowanych 978 respondentów.

[2] Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Tesco Polska w dniach 24-29 kwietnia 2015 r. metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat
i więcej.