Waspol, dystrybutor alkoholi i napojów, rozpoczął reorganizację franczyzowej sieci sklepów Eden. Do końca przyszłego roku sieć ma liczyć co najmniej 1 tys. placówek. W przyszłym roku spółka zamierza zadebiutować także na GPW - informuje Parkiet.
Zarząd zdecydował się wyodrębnić z grona przejętych placówek te o najbardziej strategicznym dla spółki znaczeniu i nazwać je Eden Premium. Obecnie pod tą nazwą działa 120 sklepów. Do końca roku ta liczba ma zwiększyć się do 150. Waspol jest wyłącznym dystrybutorem napojów i alkoholi do tych punktów. W zamian ich właściciele mogą liczyć np. na rabaty. Pozostała grupa sklepów działa pod nazwą Eden Market, a ich własciciele są mniej zależni od Waspolu.
Aby efektywniej wykorzystać możliwości sieci sklepów spożywczych, Waspol zdecydował, że wprowadzi do swojej oferty hurtowej produkty spożywcze. Na razie oferta poszerzyła się o asortyment herbat, w kolejnych miesiącach w sprzedaży mają pojawić się m.in. kawy i płatki zbożowe.
W II połowie przyszłego roku Waspol zamierza rozpocząć przygotowania do przejścia na GPW. Zarząd szacuje, że w II kwartale 2011 r. Waspolowi udało się wypracować zysk netto. Podtrzymuje też prognozy finansowe na cały rok.
(Źródło: parkiet.com.pl)