Spółka podała, że w Europie Środkowej chce w latach 2015-17 otworzyć 378 sklepów o powierzchni 192 tys. m2, a w Niemczech i Austrii 122 sklepy o powierzchni 76 tys. m2.
W 2015 roku grupa zamierza się skoncentrować na rozwoju w Polsce, Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Rumunii, Słowenii oraz w Chorwacji. Kontynuowana ma być ekspansja w Austrii i w Niemczech. Spółka podała, że strategicznymi kierunkami nie są obecnie Turcja, Rosja ani Ukraina, co nie oznacza rezygnacji z tych krajów w perspektywie długoterminowej.
W tym roku mają się pojawić pierwsze sklepy w Bułgarii.
Spółka szacuje, że łącznie w latach 2013-15 powierzchnia handlowa powiększy się netto o blisko 200 tys. mkw.: 42,3 tys. m2 w 2013, 61,4 tys. m2 w 2014 i około 90 tys. m2 w 2015 roku. Szacowany wzrost powierzchni w tym roku ma wynieść ok. 30%.
Na koniec 2017 roku sieć detaliczna CCC ma liczyć 1.166 sklepów o łącznej powierzchni 560,5 tys. m2.
Na koniec 2014 roku grupa CCC miała 729 sklepów, z czego 674 własnych i agencyjnych i 55 franczyzowych.
Źródło: PAP