11 lutego, zgodnie z planami, rozpoczynają się prace modernizacyjne w Galerii Handlowej Panorama w Poznaniu. Remont obiektu potrwa 8 miesięcy i będzie kosztować 7 milionów euro. W październiku br. Panorama, zlokalizowana w sercu poznańskiego Górczyna, zostanie symbolicznie otwarta na nowo, w zupełnie nowej odsłonie.
Plany modernizacji Galerii Handlowej Panorama zostały ogłoszone w czerwcu ubiegłego roku przez Balmain Asset Management, firmę będącą współwłaścicielem obiektu i zarządcą aktywów, odpowiedzialną równocześnie za jego komercjalizację, bieżące zarządzanie i kierowanie projektem.
Tim Rylance, Dyrektor Działu Asset Management w Balmain, tak podsumował zbliżające się zmiany: „Obecna modernizacja jest największym przedsięwzięciem w historii Panoramy – pierwszej galerii handlowej w Poznaniu, która przez lata z powodzeniem budowała swoją silną pozycję na lokalnym rynku oraz zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Remont nie tylko unowocześni obiekt, ale także umożliwi wzbogacenie jego oferty o nowych najemców."
Szeroko zakrojone prace modernizacyjne obejmą zarówno wnętrze (parter i piętro), jak i fasadę centrum. Projekt rewitalizacji przewiduje także rekomercjalizację znacznej części Galerii, w której pojawią się m.in. takie marki nieobecne dotąd w centrum, jak Media Expert, Jysk i Calypso fitness.
Wśród najemców zlokalizowanych na parterze centrum największą metamorfozę przejdzie salon marki CCC, którego powierzchnia handlowa zostanie powiększona aż 3-krotnie, do 620 m2. Wprowadzony zostanie także nowy, aktualnie obowiązujący koncept tej sieci. Znaczne zmiany czekają również supermarket Carrefour, który przejdzie gruntowny remont mający na celu dostosowanie sklepu do nowoczesnego formatu tej marki.
Pasaże na parterze zostaną w pełni zmodernizowane, pojawi się na nich nowa podłoga, oświetlenie i sufity, a ściany zostaną odświeżone. Ponadto powstaną nowe, ruchome schody prowadzące na wyższy poziom Galerii.
Prawdziwa rewolucja będzie miała jednak miejsce na 1-szym piętrze, gdzie w wyniku rekonfiguracji stworzonych zostało 6 nowych powierzchni handlowych obejmujących obszar 3 000 m2. Zajmą ją m.in. takie nowe marki, jak Media Expert (900 m2), Jysk (1200 m2), klub fitness Calypso (820 m2) czy Goodday Market (820 m2). Pasaże na 1-szym piętrze zostaną zmodernizowane analogicznie do prac remontowych prowadzonych na parterze. Ten etap modernizacji zbiegnie się z remontem zewnętrznej fasady obiektu.
Firma Balmain Asset Management, która pełni funkcję kierownika projektu i sprawuje nadzór nad prowadzonymi pracami, wyłoniła w przetargu na generalnego wykonawcę gliwicką firmę Jeakel-Bud Tech, posiadającą bogate doświadczenie w projektach realizowanych dla centrów handlowych. Galeria Panorama jest obecnie w pełni gotowa do rozpoczęcia prac modernizacyjnych.
Na dzień przed planowanym rozpoczęciem robót komercjalizacja obiektu, za którą odpowiada dział najmu Balmain Asset Management, kształtuje się na poziomie 98% a pozostała powierzchnia handlowa jest obiektem zaawansowanych rozmów.